Cégünk a kezdettől fogva foglalkozik weboldalak optimalizálásával, "keresőbaráttá" tételével. A keresőoptimalizálás egy nagyon sokrétű feladat, amit ha mi végzünk el, leveszünk a válláról minimum két havi munkát.
Ismerkedjünk meg egy fogalommal a SEO-val. Mára elmondhatjuk, hogy egy weboldalra érkező látogatók több mint 90%-a keresőkből érkezett.
A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO) az a weboldal optimalizálási tevékenység, aminek az a célja, hogy az adott oldalt a különféle keresők minél jobb pozícióban jelenítsék meg.
Magyarországon elmondhatjuk, hogy döntő többségében a Google és a Bing keresőt használják az információt kereső látogatók. Mindenki belátja, hogy a reklám lehetőségek nagyon komoly szeletét adják a webes megjelenések, illetve a keresőkben a jó találati pozíciót adó helyezések.
A weboldalak találati helyezése nagyon sok paramétertől függ, például az oldalra programozott kulcsszavaktól. Persze a kulcsszavak megválasztása nem is olyan egyszerű mint gondolnánk, nem elég egy pl. kutyaeledelt forgalmazó cég oldalába a kutya szót mint kiemelt keresőszót programozni. Cégünk minden weboldal optimalizálás esetében,
- kiterjedt weboldal analízis a forráskódot is beleértve,
- konkurencia elemzést,
- szövegelemzést,
- keresőszó elemzést
- Google Analytics elemzés használata
- Google AdWords használata (kívánságra)
- Visszafordulási arány elemzést,
- sokrétű elemzést
végez, hogy weboldalát úgy optimalizáljuk meg amivel jobb helyezést érhet el. A tapasztalt értékek alapján változtatunk, finomítunk az optimális hatás elérése érdekében.
SENKI nem garantálhat Önnek egy adott, jó pozíciót, csak jobb helyezést, ami alátámasztja a SEO munka eredményességét!
Weboldalának vizsgálata után adunk végleges árajánlatot !
Alapfogalmak
Keresőszavak Egy szóban forgó oldalon található szavak elemzése alapján adnak találatot a keresők, ami alapján (és még számtalan fontos paraméter) "rangsorolják" a helyezést az adott szóra. Ezt befolyásolhatjuk a megfelelő kereső szavak oldalba "programozásával", de ezzel bánjunk óvatosan, mert rossz keresőszó választással ellenkező hatást érhetünk el. Ugyancsak helyezésünk rontásával "büntetik" a keresőmotorok a túl sok kulcsszót!!!
Kereső robotok használata Használjuk, illetve helyesen használjuk a keresőrobotokat vezérlő parancsokat.
Meta Tag Használd az oldaladhoz szükséges Meta Tag-ot ! Az oldallal kapcsolatos infókat adják meg, megkönnyítve a keresők dolgát. A helytelenül használt Meta Tag ronthatja helyezésünket.
Visszafordulási arány Ez a fogalom azokat a látogatókat akik az oldalunkra belépve, más oldalt nem megtekintve azt el is hagyják. Tulajdonképpen azt jelenti, hogy ahonnan ránk kattintottak az a link nem releváns, (latin szó, jelentése: a tárgyhoz tartozó, idevágó, fontos, lényeges) tehát nem azt találták amit kerestek, vagy nem tetszik az oldal.
Page Rank jelentése: oldal érték Mára ez a fogalom háttérbe szorul. A Google amikor indexeli oldalaidat a webhelyedet egy bonyolult matematikai algoritmus szerint elemzi, amit Larry Page és Sergey Brin (a Google alapítói) fejlesztették ki 1998-ban a Stanford Egyetemen. Maga a kifejezés „PageRank” szó a Google bejegyzett védjegye. (USA 6,285,999. számú U.S.-szabadalom).
AdWords
Hirdesse cégét a Google oldalain ! Költségkeretétől függetlenül megjelenítheti hirdetéseit a Google rendszerben és hirdetési hálózatunkban. Ön csak akkor fizet, ha a felhasználók a hirdetéseire kattintanak. Ha valaki a Google keresőjében az Ön kulcsszavai egyikével keres, a keresési eredmények mellett megjelenhet az Ön hirdetése. Így biztosan olyanoknak hirdet, akik érdeklődnek a terület iránt.
Aggódik a költségek miatt? Ne tegye – az AdWords programban teljes mértékben kézben tarthatja a hirdetési ráfordításait.
- Állítsa be a költségkeretét:
Az AdWordsnél nincs minimális ráfordítandó költség, csakis Önön múlik, mennyit költ rá. Beállíthat például 1000 forintos napi költségkeretet és 20 forintos kattintásonkénti költséget a hirdetéséhez.
- Ne tapogatózzon a sötétben:
A kulcsszavak alapján becslést készíthet a várható forgalomra és a költségekre, így megalapozott döntéseket tud hozni a kampányaival kapcsolatban.
- Csak az eredményekért fizessen:
Akkor kell fizetnie, ha valaki rákattint hirdetésére, és nem akkor, amikor a hirdetés megjelenik.
Keresőmarketing vagy SEM ( Search Engine Marketing ) Két részből áll a SEO-ból amit már tárgyaltunk és a PPC-ből azaz a Pay Per Click azaz fizess ha klikkeltek
Egy fizetett szolgáltatás pl. Google AdWords segítségével "reklámkampányt" indíthatunk nagy hatékonysággal, ha oldalunkat SEO szempontból optimalizáltuk. Egy előre befizette összeg ellenében a Google kereső motor a normál találati helyünktől függetlenül kívánság szerint felső sorban vagy oldalt elkülönülten megjeleníti hirdetésünket, akkor is ha egyébként csak a sokadik oldalon lennénk megtalálhatóak. A hirdetésünkbe megadott keresőszavakra ( ez nem feltétlenül azonos a weboldalon használt keresőszavakkal) egy algoritmus szerint véletlenszerűen megjelenik hirdetésünk a google keresőben a normál keresési találatoktól eltérő kiemelt helyen. Ha hasonló terméket reklámozó cég is "hirdet" akkor megosztva jelenik meg hol a mi, hol a másik cég oldala.
A befizetett pénzünkből a Google akkor von le összegeket, amikor ténylegesen rákattintanak hirdetésünkre. Hogy milyen gyakorisággal jelenjen meg azt is mi állítjuk, be tehát elég pontosan szabályozhatjuk a rendszert. Ön csak akkor fizet, amennyiben egy felhasználó, aki az Ön által megadott kulcsszóra keresett rá a Google-ban, rákattint az Ön hirdetésére. Beállíthatja melyik országban jelenhet meg hirdetése, milyen nyelven, melyik napszakban, ezzel elég jól hangolható a rendszer.
Összefoglalva csak olyan közönségnek jelenik meg hirdetése aki célközönség, tehát arra a témára keresve jutott el Önhöz, amit reklámoz. A kattintások költségét Ön szabja meg ha a minimum pl. 2-5 Ft, akkor "ritkábban" jelenik meg oldala, mint ha drágább kattintási költséget szab meg.
Ne próbáljuk magunk hangolni a kampányt, ha hatékonyan akarjuk elkölteni a reklámra szánt pénzünket, bízzuk szakemberre a finomhangolást, jobban járunk mintha a több mint 100 oldalas "AdWords Bibliát" olvasgatnánk.
A képen látható hogy a fizetett hirdetések a felső és oldalsó részen halvány sárga kiemeléssel jelennek meg az egyébként első pozícióban lévő találattól elválasztva.
A rendszer állandó problémája, ha egy konkurens cég hirdetésünkre klikkelve "fogyasztja" pénzünket. Megnyugodhatunk, a Google jól felépített, kifinomult algoritmusokkal egy nagyon hatékony háromszintű szűrő keresztül képes ezeknek a klikkeknek a kiszűrésére.
SEF ( Search Engine Friendly) URL avagy A keresőbarát webcím Előnye, hogy az oldalunk jóval nagyobb eséllyel kerül be a keresők találatai közé. Dinamikus weboldalak használata esetén belefuthatunk. Ez inkább a weboldal programozójára tartozik, de feltétlenül jelezzük neki, ha valamelyik oldalunkat az alábbi érjük el: http://weboldal.hu/cikk/doku.php?id=alma
ahelyett, hogy ezt látnánk a böngésző címsorában: http://weboldal.hu/alma.htm
Linképítés Egy oldal annyira fontos a Google szempontjából, mint amennyire a rá mutató oldalak fontosak. Tehát el kell érjük, hogy "fontos" oldalak linket helyezzenek el az oldalukon, ami ránk mutat. A legértékesebb ha releváns taatalmú oldalaktól kapunk linket.
Cégünk megrendelésre ajánlatot ad egy web oldal optimalizálására, ami tartalmazza az említett szolgáltatásokat. Mi nem garantáljuk, hogy első lesz weboldala a munkánk utén, hanem azt garantáljuk, hogy a weboldal forgalma hosszútávon megnő olyan látogatásokkal akik valóban az oldalán szereplő tartalom után érdeklődnek, tehát odajutásuk releváns (idevágó, fontos, lényeges).
Google Analytics
A Google Analytics nagyvállalati szintű internetes elemzési megoldás, amely széles körű rálátást biztosít webhelye forgalmára és a marketinghatékonyságra. A hatékony, rugalmas és könnyen használható funkciók segítségével teljesen új szempontból tekintheti meg, és elemezheti a forgalmi adatokat. A Google Analyticsnek köszönhetően célzottabb hirdetéseket írhat, határozottabb marketingelképzeléseket fogalmazhat meg, és több konverziót eredményező webhelyeket hozhat létre.
AdWords teljesítményét optimalizálhatja a kulcsszavai, keresési lekérdezései, az egyezési típusok és egyebek kattintás utáni adatai alapján. Az AdSense jelentések megmutatják a megjelenítőknek, hogy mely webhelyek generálják a legtöbb bevételt.
A Google Analytics figyeli a jelentéseit, és automatikusan figyelmezteti Önt az adatmintákban bekövetkező jelentős változásokra. Egyéni figyelmeztetéseket is beállíthat, amelyek értesítik Önt a megadott küszöbértékek elérésekor. A kimutatási táblázatok, a többszörös dimenziók és a szűrési funkciók segítségével részletes adatelemzést hajthat végre.
Authority Site
Meg kell említsük ezt a fogalmat is, jelentése: Tekintélyes Oldal.
Már a neve is elárulja, hogy kiemeli a normál weblapok közül. Ez a megnevezés egyes honlapokra jellemző, ami lényegében kitüntetés a Google részéről. Magyarán ezzel a ranggal csak “Google Bizalommal” rendelkező oldalak rendelkeznek.
Ezeket az oldalakat a Google megkülönböztetetten jeleníti meg mint a többit, a találati név alatt több szekció látható. Ha beírjuk a google keresőbe, hogy ihinet a következő találatot kapjuk: ( Látható a 6 különálló téma az IHInet alatt)
Fontos, hogy egy találati oldalon CSAK egy Authority Site jelenik meg !!!
Jól felépített oldal esetén subdomain is lehet Authority Site, erre jó példa közösségi oldalunk a Team Magazin, ha beírjuk a keresőbe: team.ihinet.hu a következő találatot kapjuk, látható az Authority Site megkülönböztetés:
|