POP3, IMAP, SMTP protokoll

Mi az a POP vagy IMAP vagy SMTP protokoll amit mindig hallok a levelezéssel kapcsolatban ?

Mi az a POP?

A POP ("Post Office Protocol") protokoll segítségével letöltheti az üzeneteket a szolgáltatójának szervereiről a saját számítógépére, így az olyan programokkal is elérheti a leveleit, mint a Microsoft Outlook Express vagy pl. a Thunderbird Mail,
még akkor is, amikor nincs internetkapcsolata.

Mi az IMAP?

Az IMAP ("Internet Message Access Protocol") protokoll segítségével letöltheti az üzeneteket a szolgáltatójának
szervereiről a saját számítógépére, így az olyan programokkal is elérheti a leveleit, mint a Microsoft Outlook Express
vagy az Apple Mail, még akkor is, amikor nincs internetkapcsolata.

Ha azonban a POP protokoll használatát mérlegeli, azt javasoljuk, hogy fontolja meg az IMAP protokoll használatát,
amely a fent ismertetett összes előny mellett kétoldalú kommunikációt is lehetővé tesz a saját internetes mail-fiókja
és a levelezőprogram között. Az egyedüli hátránya, hogy ebben az esetben a levelei a szerveren maradnak és ha
nem figyeli a fiókjának méretét akkor hamar betelhet.

Mi az a SMTP?
Az SMTP ("Simple Mail Transfer Protocol") protokoll egy kommunikációs protokoll az e-mailek interneten történő továbbítására.

 

Gyakran hívnak fel partnereink, hogy nem  tudják beállítani levelező programjukat. Egy két gondolat a beállításokkal kapcsolatban:
A POP vagy az IMAP protokoll a levél fogadásért felelős, hogy melyiket használjuk azt a feladat dönti el.

Ahhoz hogy levelet küldjünk, SMTP protokollt kell használnunk. Mindjárt bele is ütközünk egy problémába.
A szolgáltatónk aki az internetet szolgáltatja azon a helyen ahol használjuk ( munkahely v. lakás )ad egy SMTP szerver
elérhetőséget, hogy tudjunk levelet küldeni.

Mi a helyzet akkor ha notebookot használunk és nem otthon vagyunk hanem egy "idegen" helyen vagy egy szálloda
Wi-Fi kapcsolatán keresztül próbálunk levelet küldeni ?

Természetesen nem tudunk az "otthoni" szolgáltatónk SMTP beállításaival levelet küldeni (kivéve ha nincs olyan szerencsénk,
hogy a szálloda szolgáltatója megegyezik a mi otthoni szolgáltatónkkal.)

Az otthoni internet előfizetésünkhöz kapott e-mail fióknak több hátránya is van például ha szolgáltatót váltunk "elvész" az
email címük, minden partnert értesíteni kell az új emailről, stb, stb. Valamint valljuk be nem elegáns ha egy cégnek
@freemail.hu vagy hasonló ingyenes email címe van, ezért van létjogosultsága a fizetős szolgáltatásoknak.
Az így használt email címünk a miénk marad akkor is, ha  Internet szolgáltatót váltunk otthonunkban, vagy munkahelyünkön.

Mindjárt bele is ütközünk a következő problémába:
Ha hosting szolgáltatónk kínál esetleg SMTP szolgáltatást, ( IHInet igen, amivel szolgáltató függetlenek lehetünk) egyre
sűrűbben előfordul, hogy a manapság sűrűn előforduló SPAM áradat miatt ezt Internet szolgáltatónk korlátozza. A jelenség
a következő ha ezt a korlátozást bevezeti szolgáltatónk ( T-csoport, Fibernet pl. már használja) , akkor egyszer csak nem
tudunk levelet küldeni csak az úgynevezett "honos" SMTP-vel amit az Internet szolgáltatónk adott, de ugye ez csak otthon működik.

Na ez az a pont amikor az egyszeri felhasználó a haját kezdi tépni...

Szerencsére van megoldás. Előfizetőinknek konkrét segítséget nyújtunk a beállításokhoz, nem előfizetőinknek pedig a
következőt tudjuk ajánlani:

pl. T-csoportnál az  önkiszolgáló ügyfélszolgálaton keresztül belépve saját kódjukkal a levelezés beállításánál ki tudja mindenki
kapcsolni magának az SMTP szűrést.

Ha ez a módszer valamiért nem működik akkor a telefonos ügyfélszolgálat segítségével kapcsoltassuk ki az SMTP szűrést.

 

 

 

Harcolj a SPAM ellen pagerank Arctorna Buda Arctorna Magazin s Frum